Centraal Museum Utrecht

IPSIS werkte met architectenbureau SODA+ aan het Centraal Museum Utrecht. Onder andere de winkel van het rijksmonument werd akoestisch verbeterd zonder dat onomkeerbare veranderingen zijn toegepast en de uitstraling is gewaarborgd. De situatie is historisch gezien een kapel met de daarbij horende akoestiek. Omdat het voor het winkelpersoneel uiteraard prettig is om klanten te kunnen verstaan hebben we oplossingen bedacht die de opdrachtgevers als zijnde zeer bevredigend kwalificeerden.

contraal-museum-1600x584

Zeecontainer als studio in Deventer

Hoi Bert, je hebt me een lange tijd bijgestaan bij het plannen en uitvoeren van een homestudio in mijn zeecontainer. Ik heb je veelvuldig bestookt met vragen, het leek me wel op z'n plaats om het uiteindelijke resultaat ook te delen. Ik heb een tijdje terug de laatste hand gelegd aan de constructie en de ruimte gevuld met instrumenten. Ik moet zeggen..... Ik ben ZEER positief verrast! Ik heb als een dolle gedrumd binnen en een vriend van me laten drummen zodat ik zelf kon luisteren en alle moeite is beloond: bij de buren is NIETS te horen! Dus helemaal perfect! Gitaar is niet tot nauwelijks te horen buiten (op een volume dat je binnen geen kwartier gaat volhouden) en qua mixen, ik heb mijn monitoren op een veel te hoog geluidsniveau gezet en daar hoor je buiten echt heel minimaal iets van in het laag, als je direct naast de container staat. De buren op het dakterras 5m naast de container gaan er niets van horen. Dus al met al helemaal perfect, Ik kneep hem wel een beetje omdat er veel energie, tijd en toch ook geld in is gaan zitten en het tot het laatst toch wel een verrassing blijft hoe goed het gaat werken allemaal.... Maar gelukkig heeft het goed uitgepakt! De blokken onder de container in eerste instantie, en de hele box-in-box constructie daarna. Bedankt voor alle hulp en vlotte reacties altijd, mocht je een keer in de buurt zijn en willen kijken, bel gerust aan.

- Emiel

Deze zeecontainer werd op de woning gezet om als studio/drumruimte te functioneren. De container is met speciaal materiaal ontkoppeld, dus staat verend opgesteld zodat geluidstrillingen niet via de container in de woning raken. De container is verder volgens de regelen der kunst geisoleerd. De testimonial hiernaast geeft aan of het allemaal is gelukt.

zeecontainer-982x737

Als reclame media voor de 2006 FIFA World Cuptm ontwierp sportartikelenfabrikant Adidas twee gigantische interactieve multimedia globes uitgerust met de voor die tijd meest geavanceerde technologie.

adidas-3-250x275

IPSIS Acoustics paste haar LA 24-12 line arrays aan om tegemoet te komen aan de specifieke voorwaarden geldend voor dit project. De speakerbehuizingen zijn van 2 mm roestvast staal voorzien om optimaal weerstand te bieden aan weersinvloeden en gebruik. Doel is om geluid in een van te voren bepaald gebied voor de globes te projecteren en sonische pollutie buiten dat gebied te minimaliseren. Zo versterkte Adidas haar naam als sponsor van het evenement en bracht haar doelstelling over op haar fans.

IPSIS is verantwoordelijk voor het totale ontwerp van het geluidssysteem dat samenwerkt met ingebouwde bewegingssensoren en het visuele systeem. Zo kunnen binnen een bepaalde radius geïnteresseerden worden gespot die daarna worden geïnformeerd of deel nemen aan games. De twee zogenaamde Eye Balls deden alle grote Europese steden aan in een 9000 km lange trip.

Boogie Barn

Uitgevoerd in natuursteen met uit Oost-Europa ingevoerde gebinten moet de Boogie Barn wel één van de fraaiste oefenruimten waar dan ook zijn. IPSIS paste de akoestiek van de ruimte aan zodat het maken van muziekopnames beheersbaar wordt. Door constante samenwerking met de eigenaar heeft de ruimte nu de gewenste akoestiek zonder dat het uiterlijk geweld is aangedaan.

boogiebarn-1-960x720